Szekfű Balázs, 32 közgazdász, kommunikációs szakértő

szakterülete a 'networkology', a hálózati kommunikáció, -társadalom és -üzlet
tanársegéd BME GTK Információ és Tudásmenedzsment tanszékén http://www.itm.bme.hu
doktorandusz hallgató (kommunikáció-elmélet doktori iskola) http://www.communication.hu

2003. július elseje óta az Informatikai Vállalkozások Szövetségének igazgatója http://www.ivsz.hu
2003. május 15-től új vállalkozása a Lebegő Network Kommunikációs Tanácsadó Kft., amely hálózati tudomány és a kulturális evolúció eredményeinek üzleti hasznosítására jött létre. http://www.lebego.net
2003. februárjában alapító tagja az Emergencia Kutató Intézet egyesületnek, mely az egyetemes darwinizmus világképének interdiszciplináris vizsgálatát helyezte diskurzusának fókuszába http://www.emergentsystems.org
A Carnation tanácsadójaként ügyfelei közé tartoztak: Compaq Magyarország, Dreher Sörgyár, Ericsson Magyarország, Európai Unió Kommunikációs Közalapítvány, Hewlett Packard Magyarország, Inter-Európa Bank, Magyar Posta, Matáv, Országos Felsőoktatási Felvételi Iroda, Unilever, Westel http://www.carnation.hu
Az 1997-ben alapított Carnation Kft ügyvezetője, a jogutódként 2000 augusztusában megalakult Carnation Internet Tanácsadó Részvénytársaság elnöke 2003. májusáig.
1996-ban a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem vezetés-szervezés és marketing szakán MBA minősítést szerzett, angol nyelven írt diplomamunkájának címe "Cross Cultural Communication".
1993-ban alapító tagja a Sziget Kft-nek, mely ma a legnagyobb magyar zenei fesztivál, a Sziget szervezője.
Rendszeresen ad elő konferenciákon az hálózati gazdaságról és az információs társadalomról, cikkei jelennek meg a sajtóban, magas.les néven tudományos ismeretterjesztő műsort készít a Tilos Rádióban.


Fontosabb szakmai publikációi:

Three degrees of inclusion - előkészületben, társszerző: Szvetelszky Zsuzsanna

A társadalmi hiedelmek emergenciája a hálózati kommunikációs technológiák átal, In: The Global and the Local in Mobile Communication 2004 - Places, Images, People, Connections - conference proceedings kötet, társszerző: Szvetelszky Zsuzsanna

Hogyan keljünk át a "szakadékon" a mobil telefóniában? In: Mobil társadalom, mobil közösségek, 2002, (szerk: Nyíri Kristóf), utánközlés: Marketing Menedzsment 2003/1

Hálózati közösségek az új gazdaságban In: Harvard Business Manager magyar kiadás, 2000 január, társszerző: Z.Karvalics László


Fontosabb cikkei, interjúi:

Magyarországot a felvonóban! Népszabadság, 2004. szeptember 20.,
http://www.nol.hu/cikk/333421/

Informatika = versenyképesség, Élet és Irodalom, 2004. szeptember 10.,
http://www.es.hu/pd/display.asp?channel=AGORA0437&article=2004-0913-1219-51SGTN

Informatika=versenyképesség? Magyar Hirlap, 2004. július 29.,
http://www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=86178

Hátrányban az informatika is, Magyar Nemzet, 2004. július 26.,
http://www.mno.hu/index.mno?cikk=231031&rvt=126&s_text=szekf%FB+bal%E1zs&s_texttype=1

Digitális? Szakadék? Népszabadság, 2003 június 26.,
http://www.nol.hu/cikk/115848/

Hogyan ne biizzunk az internetben? Népszabadság, 2002. április 10.,
http://www.nol.hu/cikk/57181/

Információs háború, Kritka, 2002. január,
http://www.szochalo.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2582

Záróra az információs társadalamról, M2, 2002. január 23.,
http://www.unipresszo.hu/anyagok/Mta0129.doc

Új év, új média? Kreativ Online, 2002. január 6.,
http://www.kreativ.hu/cikk.php?id=4783

Ki dönti el, hogy mi számit információnak? Népszabadság, 2001 július 24.,
http://www.nol.hu/cikk/25155/


Hobbijai:
siklóernyőzés, mozi és színház, vízilabda és kerékpározás.



[vissza a lap tetejére]