Kommunikáló közösségek - részesedés a tudásban

A participációs modell - részvétel a tudásban

1. Horányi Özséb: Bevezető
2. Tóth Krisztina: Kommunikációfogalom, kommunikációfogalmak a magyar felsőoktatásban

Szervezeti világ

3. Domschitz Mátyás: Mit tesz a kommunikáció participációs modelljében, ha az ágens szervezet? (Ez segít megérteni a modell magyar nyelven is.)
4. M. Tóth László: Az információs korszak kommunikációs motorja: tudásmenedzsment és tudásportál
5. Domschitz Mátyás: A fürge raj. "Ha kicsi vagy, legyél nagyon okos, és ne legyél egyedül!"
6. M. Tóth László: Az információ alapú gazdaság fejlődése itthon, és (főképp) Németországban

A szakrális és a participáció

7. Gergely Erzsébet: A kommunikáció participációs modellje és az egyház krízise
8. P. Szilczl Dóra Konfesszió, liturgia, tapasztalat. Újra a vallási tapasztalatokról
9. Szilczl Dóra: A szakrális és a participáció
10. Korpics Márta: Búcsújáróhelyek - szent helyek értelmezése kommunikációs szempontból
11. Farkas Edit: Metafizika és irodalom, a létmegértés (mint probléma-felismerés és - megoldás) sajátos helyei
12. Farkas Edit: Ottlik Géza: Iskola a határon - egy kommunikációs szempontú elemzés felé

X

13. Ács Péter: Protokoll és kommunikáció
14. Pólya Tamás: Értelmezési mintázatok a személyközi verbális kommunikációban
15. Barna Béla: A világ lehetséges vetületei: diagrammatikus reprezentációk egy típusa: a térképek

Identitás

16. B. Erdős Márta: Jelentés - változás
17. Erdős Márta: "Communicamus, ergo sum"
18. Juhász Gábor: Kommunikáció és elidegenedés
19. Milován Andrea: A közösségi kétnyelvűség fogalma egy kommunikációelméleti modellben
20. Csovcsics Erika: Csoportidentitás és integráció
21. Szabó Levente: Az akkulturáció fogalmának néhány elméleti vonatkozása

Nyilvánosság

Nyilvánosság művelés, termelés

1. Andok Mónika Hírek, címek
2. Andok Mónika: Tematizációs stratégiák a sajtóhírek címeiben a referáló sajtótól az internetes lapokig

3. Jenei Ágnes: Miből lesz hír? A televíziós hírgyártás szervezetszociológiai vizsgálata
4. Dombrádi Krisztián: A posztszocialista nyilvánosság szerkezete
5. Frazon Zsófia: A (néprajzi) múzeum mint a nyilvánosság egy színtere
6. Fehér Katalin : A virtuális halmaza a nyilvános kommunikációban 2. szakasz: a televíziós műsorszolgáltatás ide vonatkozó vizsgálata
7. Fehér Katalin: Metaforákkal leírt virtuális valóság a magyar sajtóban /különös tekintettel néhány jelentős metaforára/
8. Nyerges Andrea Regina: A Public Relations magyarországi alkalmazása, avagy a habermas-i PR-kritika érvényes-e napjainkban
9. Galambossy Endre: Nyelvpolitika és evangelizáció. A római katolikus egyház nyelvhasználata a hitterjesztésben, a liturgiában és az egyház médiumaiban
10. Andok Ferenc: Politikai nyilvánosság - hatalmi kommunikáció
11. Ferencz Angéla: A helyi média hatása a helyi társadalomra
12. Ferencz Angéla: Szerepek és tudások
13. Hajnal Ágota: Szándékok és konfliktusok
14. Glózer Rita: Hogyan gondolkodjunk a civil szervezetekről - egy értelmezési keret vázlata
15. Kocsis Erzsébet: "Civil a pályán"- Az öntevékenység dilemmái. Röviden az érdekekről, a közjóról és a civilekről
16. Kocsis Erzsébet Az öntevékeny szerveződések és a nyilvánosság
17. Murai András: Múltteremtés. Az időkezelés sajátosságai a kilencvenes évtized ötvenes évekről szóló filmjeiben
18. Murai András: Mozgóképi intermedialitás
19. Orlóczi Edit: "Komikus motívumok a Fővárosi Nagycirkusz 'Állati show' (2001 ápr.-aug.) c. műsorában"




[vissza a lap tetejére]