Füredi Gábor recenziójához
  Füredi Gábor recenziója számos pozitív megjegyzést és kritikai észrevételt tartalmaz, 
  ezeket próbálom a megadott szempontrendszer alapján kiegészíteni.
 
  Az adott kommunikáció-elmélet (elmélet-töredék) szokásos megnevezése: 
  társadalmi kommunikáció.
 
  Az elméletben érvényesülő kommunikáció-fogalom típusa: interkulturális 
  kommunikáció, szervezeti kommunikáció, interperszonális kommunikáció, üzleti 
  kommunikáció (írásban és élőszóban).
 
  Az elmélet leíró vagy magyarázó? Leíró és magyarázó. A kötet 
  első részében a szerzők alapos áttekintést adnak a különböző kommunikációelméletekről, 
  a kommunikáció kódrendszereiről, annak pszichológiai vetületeiről, hatékonyságáról 
  és zavarairól. Részletes elemzésre kerül a kultúra és az interkulturális kommunikáció 
  fogalma. A második részben a szerzők számos gyakorlati példával illusztrálva 
  bemutatják a kommunikációra való felkészülés folyamatát, az élőszóban és írásban 
  zajló üzleti kommunikáció típusait, valamint az üzleti életben elkerülhetetlen 
  etikett, protokoll és etika szabályait.
 
  A koncipiálásba bevont funkciók: a szervezeteken belül, illetve 
  különböző kultúrák képviselői között zajló kommunikáció.
 
  A koncipiálásba bevont szerkezet(ek), illetőleg szerkezeti egységek: 
  Shannon-Weaver hírközlési elmélete, Berlo kommunikációs elmélete, a Laswell-formula, 
  Maletzke elmélete, az Osgood-Schramm-elmélet, Watzlawik tézise, Buda Béla és 
  Goleman empátia-elmélete.
 
  A koncipiálásba bevont színterek: a vállalaton belüli, monokulturális, 
  interkulturális és multikulturális színtér.
 
  Az elmélet kapcsolata más elméleti konstrukciókkal: az elmélet 
  szervesen kapcsolódik a létező kommunikáció-elméletekhez.
 
  Az elmélet-alkotás célja: a szervezeti kommunikációval foglalkozó 
  szakemberek számára kínál elméleti felkészültséget és gyakorlati útmutatót.
 
  Az elmélet eredeti alkalmazási terepe: pszichológia, kommunikáció.
 
  Az elmélet háttérdiszciplínái: pszichológia, szociológia.
 
  Néhány fontosabb bibliográfiai tétel:
Borgulya Istvánné: Vállalati kultúra, interkulturális gazdasági kommunikáció. Kandidátusi értekezés, Pécs, 1994.
Borgulya Istvánné: Üzleti kommunikáció kultúrák találkozásában. Janus 
  Pannonius Kiadó,
  Pécs 1996.
Borgulya Istvánné (szerk.): Kultúraközi, szakmai és szervezeti kommunikáció. 
  Pécsi
  Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, Pécs 2004.
Borgulya Istvánné - Barakonyi Károly: Vállalati kultúra. Nemzeti Tankönyvkiadó, 
  Budapest
  2004.
 
  Lektorálta: Török 
  Judit 
  2010. június