Észrevételek Czékus Jób recenziójához
Czékus Jób recenziója szépen elemzi a Dr. Bánfalvy Csaba szerkesztette irodalmat,
főként annak szerkezeti elemeit, így én lektorálásom fő céljának a kiegészítést
tűztem ki.
Jób így recenzál:
A szerkesztő az integrált oktatás társadalmi kommunikációjának hiányát tárja
fel. Az integráló oktatási/nevelési intézmények közösségei magát az információt,
a kommunikáló embert és annak társadalmi kapcsolatait is előnyösen képesek formálni.
Speciális nevelési szükséglet, inklúzió, adaptív nevelés.
Kiegészítésem:
A kötet arra törekszik, hogy bemutassa és értékelje a fennálló helyzetet, illetve
a lehetséges fejlődési utakra világít rá.
A kötet elméleti és empirikus tanulmányai az integrált oktatásban részt vevő
szakemberek (pedagógusok, iskolafenntartók, szülők, közoktatás-politikai szakemberek,
iskola-szociológusok stb.) számára olvasmányosan, személyes "vallomásokat"
idézve mutatják be a magyarországi iskolai és társadalmi integráció törekvéseit,
lehetőségeit, korlátait és a megoldandó problémákat. A koncipiálásba bevont
dinamikák közé sorolható a pedagógiai-pszichológiai tudományterület.
Készítette: Görözdi
Dóra,
2010. szeptember