Dr. Bánfalvy Csaba (szerk.): Az integrációs cunami - Tanulmányok a fogyatékos emberek iskolai és társadalmi integrációjáról

Észrevételek Czékus Jób recenziójához


Czékus Jób recenziója szépen elemzi a Dr. Bánfalvy Csaba szerkesztette irodalmat, főként annak szerkezeti elemeit, így én lektorálásom fő céljának a kiegészítést tűztem ki.

Jób így recenzál:
A szerkesztő az integrált oktatás társadalmi kommunikációjának hiányát tárja fel. Az integráló oktatási/nevelési intézmények közösségei magát az információt, a kommunikáló embert és annak társadalmi kapcsolatait is előnyösen képesek formálni.
Speciális nevelési szükséglet, inklúzió, adaptív nevelés.

Kiegészítésem:
A kötet arra törekszik, hogy bemutassa és értékelje a fennálló helyzetet, illetve a lehetséges fejlődési utakra világít rá.
A kötet elméleti és empirikus tanulmányai az integrált oktatásban részt vevő szakemberek (pedagógusok, iskolafenntartók, szülők, közoktatás-politikai szakemberek, iskola-szociológusok stb.) számára olvasmányosan, személyes "vallomásokat" idézve mutatják be a magyarországi iskolai és társadalmi integráció törekvéseit, lehetőségeit, korlátait és a megoldandó problémákat. A koncipiálásba bevont dinamikák közé sorolható a pedagógiai-pszichológiai tudományterület.

Készítette: Görözdi Dóra,
2010. szeptember