Kéri Rita recenziójának lektorálása
Hochschild művében széleskörű betekintést biztosít egyrészt, a társadalmi aktor
azon tulajdonságába, hogy saját képességeit annak érdekében formálja, hogy társadalmilag
tőle elvárható teljesítményt nyújtson, másrészt pedig a kapitalizmusnak abba
a módszerébe, amellyel az képes kiaknázni a társadalmi aktor ezen tulajdonságát.
Ebben a művében vezeti be Hochschild 'érzelmi munka' fogalmát az érzelem menedzsment
leírására. Ebben az értelemben a 'kereskedelmi szeretet' napjainkban elengedhetetlen
részévé válik számos, rutinszerűen végzett szolgáltatásnak.
Az adott kommunikáció-elmélet (elmélet-töredék) szokásos megnevezése
Társadalmi kommunikáció, tömegkommunikáció, szervezeti kommunikáció
Az elmélet érvényességi területe
Marketing, szociálpszichológia, társadalomismeret
Az elméletben érvényesülő kommunikáció-fogalom típusa
Társadalmi kommunikáció
Az elmélet leíró vagy magyarázó?
Leíró
Az elmélet kapcsolata más elméleti konstrukciókkal
Pszichológia, szervezeti kommunikáció, filozófia, marketing
Az elmélet eredeti alkalmazási terepe
Szervezeti kommunikáció, üzleti szféra és munkaerő kapcsolatának jobb megértése
Az elmélet háttérdiszciplínái
Pszichológia, szociológia, társadalomismeretek, marketing, pr, szervezeti kommunikáció
Néhány fontosabb bibliográfiai tétel
Barbalet, J.M. (2001) Emotion, Social Theory and Social Structure: A Macrosociological
Approach. Cambridge: Cambridge University Press
Bolton, S (2005) Emotion Management in the workplace, London: Palgrave
Bolton, S and Boyd, C (2003) Trolly Dolly or Skilled Emotion Manager?. Work,
Employment and Society, 17, 2: 289-308.
Fineman, S (2003) Understanding Emotion at Work, London: Sage.
Fineman, S (2008) (ed) The Emotional Organization: Passion and Power.
London: Blackwell
Hochscild, A (1979) Emotion Work, Feeling Rules, and Social Structure. American
Journal of Sociology 85, 3: 551-575
Lektorálta: Csiszér
Annamária,
2010. június 6.