L'Harmattan, 2009
  A L'Harmattan kiadó kötete divatos témát boncolgat, a cím a televíziózás és 
  a konvergencia fogalmak mellett a web és közösség szavakat is használja. A kötet 
  a társadalomtudományos leírás igénye mellett járja körbe ezeket, azzal a céllal 
  is, hogy a kapcsolódó műfajokat és az üzleti megfontolásokat is rendszerezze. 
A kötet ebben a tekintetben egyedülálló vállalkozásnak tekinthető a késő-modern média hazai szakirodalmában, hiszen az új műfajok, illetve a televízió és az internet, ill. interaktivitás bemutatásának különböző módszereivel találkozhattunk már. Rendszerezett ismertetés azonban eddig nem született ebben a tárgykörben magyarul.
Bízom benne, hogy a szerző hamarosan saját kutatással is előáll majd, amely a jelen kötetben összefoglalt fogalmak, nemzetközi trendek és szakirodalom felhasználásával a hazai trendekre fókuszáltan ismertet meg minket a téma közvetlen környezetünkben felmerülő kihívásaival.
  
 
   Az adott kommunikáció-elmélet (elmélet-töredék) szokásos megnevezése:
  Késő-modern médiaelmélet
 
  Az elmélet érvényességi területe
  Elektronikus média, audiovizuális médiaelmélet, televízió, médiaszociológia, 
  internet
 
  Az elméletben érvényesülő kommunikáció-fogalom 
  A televízió és az internet összekapcsolódása során létrejövő online, konvergens 
  televíziózásról szól. A konvergens televízió a könyv megközelítésében nem egy 
  "mindenevő" médiaplatform, hanem egy a televízió és az internet különálló 
  platformjait több ponton összekapcsoló, közös hálózatba szervező intézményrendszer. 
A konvergens televízió a televízió és az internet médiumait sok ponton összekapcsolni képes intézményrendszer, amelynek sikere az amatőr felhasználók aktivitása mellett a médiavállalatok innovatív magatartásától és érdekeltségétől is függ.
 
  A koncipiálásba bevont szerkezet(ek), illetőleg szerkezeti egységek
  A következő főbb egységekre bontható a mű:
A médiakonvergencia jelensége és a konvergens televíziózás kialakulása
  A tévéfogyasztás változásai és állandósága
  A tévétermelés változásai és állandósága
  A web televíziósodása: online csatornák és online tv programming
  Üzleti modellek
  Kontextusteremtés és közösségteremtés
  Egy konvergens médiarendszer felé
 
  A koncipiálásba bevont funkciók
  A történeti áttekintést követően a fontosabb társadalomelméleti kérdésekre, 
  valamint kulturális és gazdasági összefüggésekre tér ki a mű. A mellékletek 
  a technológiai áttekintést és az aktuális fogyasztási trendekkel kapcsolatos 
  adatsorokat is tartalmazzák.
 
  Az elmélet-alkotás célja
  A kötet célja a konvergens televíziózás kiépülőben lévő intézményrendszerének 
  áttekintése. A két konvergáló médium (a tévé és a net) találkozási pontjain 
  létrejövő újfajta médiaformátumok, szolgáltatások, fogyasztói gyakorlatok, terjesztési 
  és üzleti modellek bemutatása. 
 
  Az elmélet háttérdiszciplínái
  kulturális szociológia, antropológia, pedagógia, pszichológia
 
  Néhány fontosabb bibliográfiai tétel 
Császi Lajos: A média rítusai (Budapest, Osiris)
Jenei Ágnes: Táguló televízió: interaktív műsorok és szolgáltatások (Budapest, Printx Budavár Rt.
Kumin, F. (2004) Részvételi televíziózás. Médiakutató, nyár
Szakadát István: Egyben az egész egytől egyig (Budapest, Typotex)
Neotelevízió: válság vagy megújulás? (2006) Császi Lajossal és Síklaki Istvánnal Jenei Ágnes beszélget. Médiakutató, tavasz
 
  Az összefoglalót készítette: Molnár 
  Bálint, 
  2010. június