Szókratész Külgazdasági Akadémia, Budapest, 2001.
Az adott kommunikáció-elmélet (elmélet-töredék) szokásos megnevezése
Marketingkommunikáció.
Az elmélet érvényességi területe
Vállalati, üzleti, társadalmi kommunikáció.
Az elméletben érvényesülő kommunikáció-fogalom típusa
A szerzők a marketingkommunikáció fogalmát a marketing egyik elemének, a promotion-nak
jelölésére használják. Összetevői mindazon kommunikációs tevékenységek, melyeket
a vállalat az eladás növelése érdekében fejt ki..
Az elmélet leíró vagy magyarázó?
Leíró és magyarázó.
A koncipiálásba bevont funkciók
Az üzleti kommunikáció funkciói: kapcsolatfelvétel, kapcsolattartás, imázs-és
márkaépítés, a vállalat és a termék kommunikációja.
A koncipiálásba bevont szerkezet(ek), illetőleg szerkezeti egységek
A marketing, marketingkommunikáció, az imázs, a márka, a klasszikus és nem klasszikus
reklám fogalmának értelmezése.
A koncipiálásba bevont színterek
Vállalat, vásár, média, eladáshely, ügynökség.
A koncipiálásba bevont dinamikák
Elemzés, értelmezés, rendszerezés.
Az elmélet kapcsolata más elméleti konstrukciókkal
Philip Kotler marketing-teóriája, interperszonális és csoportközi kommunikáció,
tömegkommunikáció.
Az elmélet-alkotás célja
A szerzők alapos áttekintést, rendszerezést adnak az üzleti kommunikáció e területéről,
hiszen "(…) kiemelkedő fontossága van marketing különböző részterületeivel
foglalkozó ismeretanyagnak. A jövő szakembereinek (…) el kell igazodniuk a vállalati
és a márka kommunikációinak területein."
Az elmélet eredeti alkalmazási terepe
Személyközi kommunikáció, üzleti kommunikáció.
Az elmélet háttérdiszciplínái
Pszichológia, jog, médiatudomány, szociológia, szociálpszichológia, reklámpszichológia.
Néhány fontosabb bibliográfiai tétel
Eszes-Szabóné-Szántó-Veres: Globális marketing. KJK-Kerszöv, 1999.
Fazekas Ildikó - Nagy Alfréd: Szponzorálás. Nemzeti Tankönyvkiadó, 2000.
Hoffmann Istvánné: Modern marketing. Universitas, 1990.
D. Jobber: Európai marketing. KJK-Kerszöv, 1999
Kádár Kata: Tallózás a marketingkommunikáció területéről.
Ph. Kotler - K. L. Keller: Marketingmenedzsment. Akadémiai Kiadó, 2008.
Az összefoglalót készítette: Török Judit,
2010. január 5.