Fazekas Ildikó - Harsányi Dávid: Marketingkommunikáció

Szókratész Külgazdasági Akadémia, Budapest, 2001.


Az adott kommunikáció-elmélet (elmélet-töredék) szokásos megnevezése
Marketingkommunikáció.

Az elmélet érvényességi területe
Vállalati, üzleti, társadalmi kommunikáció.

Az elméletben érvényesülő kommunikáció-fogalom típusa
A szerzők a marketingkommunikáció fogalmát a marketing egyik elemének, a promotion-nak jelölésére használják. Összetevői mindazon kommunikációs tevékenységek, melyeket a vállalat az eladás növelése érdekében fejt ki..

Az elmélet leíró vagy magyarázó?
Leíró és magyarázó.

A koncipiálásba bevont funkciók
Az üzleti kommunikáció funkciói: kapcsolatfelvétel, kapcsolattartás, imázs-és márkaépítés, a vállalat és a termék kommunikációja.

A koncipiálásba bevont szerkezet(ek), illetőleg szerkezeti egységek
A marketing, marketingkommunikáció, az imázs, a márka, a klasszikus és nem klasszikus reklám fogalmának értelmezése.

A koncipiálásba bevont színterek
Vállalat, vásár, média, eladáshely, ügynökség.

A koncipiálásba bevont dinamikák
Elemzés, értelmezés, rendszerezés.

Az elmélet kapcsolata más elméleti konstrukciókkal
Philip Kotler marketing-teóriája, interperszonális és csoportközi kommunikáció, tömegkommunikáció.

Az elmélet-alkotás célja
A szerzők alapos áttekintést, rendszerezést adnak az üzleti kommunikáció e területéről, hiszen "(…) kiemelkedő fontossága van marketing különböző részterületeivel foglalkozó ismeretanyagnak. A jövő szakembereinek (…) el kell igazodniuk a vállalati és a márka kommunikációinak területein."

Az elmélet eredeti alkalmazási terepe
Személyközi kommunikáció, üzleti kommunikáció.

Az elmélet háttérdiszciplínái
Pszichológia, jog, médiatudomány, szociológia, szociálpszichológia, reklámpszichológia.

Néhány fontosabb bibliográfiai tétel

Eszes-Szabóné-Szántó-Veres: Globális marketing. KJK-Kerszöv, 1999.

Fazekas Ildikó - Nagy Alfréd: Szponzorálás. Nemzeti Tankönyvkiadó, 2000.

Hoffmann Istvánné: Modern marketing. Universitas, 1990.

D. Jobber: Európai marketing. KJK-Kerszöv, 1999

Kádár Kata: Tallózás a marketingkommunikáció területéről.

Ph. Kotler - K. L. Keller: Marketingmenedzsment. Akadémiai Kiadó, 2008.


Az összefoglalót készítette: Török Judit,
2010. január 5.