Schoblocher Judit (szerk.): Mi leszünk a jövő kultúrakutatói?
Észrevételek Körtesi Gyopár Tekla ismertetőjéhez
Körtesi Gyopár Tekla könyvismertetőjében a választott tanulmánykötet kérdésfelvetései
közül részletesen foglalkozik a társadalomtudományi képzés "hasznosságával"
illetve a piaci igények és a fiatal kutatók elhelyezkedési lehetőségei közötti
szakadékkal. Kiegészítésem a nem ebbe a tematikába tartozó tanulmányok áttekintésére
korlátozódik.
Az adott kommunikáció-elmélet (elmélet-töredék) szokásos megnevezése
társadalmi kommunikáció
tömeges hagyomány-termelés (Erdélyi Mónika: Egy nemzeti ünnep születése: március 15.)
identitáselmélet (Geszler Norbert: "Ábrahám"(K)útja)
szubkultúra elmélet (Horkai Anita: Alkalmazott antropológia az iskolában, Szilágyi Dániel: "Akik mindig a más kedvéért muzsikáltak")
devianciaelmélet (Horkai Anita: Alkalmazott antropológia az iskolában)
tudásszociológia, kognitív antropológia, etnometodológia (Horváth Gergő: f2 - elméleti nehézségekről és "léthezkötöttségünkről")
Az elmélet érvényességi területe
közösségkutatás
kisebbségek (Bódán Zsolt: A bitangos legény és a bitang, Geszler Norbert: "Ábrahám"(K)útja, "Akik mindig a más kedvéért muzsikáltak")
falukutatás (Geszti Zsófia - Pákay Viktória: A tiszabökényi egyházbetlehemek)
paraszti közösségek (Geszti Zsófia - Pákay Viktória: A tiszabökényi egyházbetlehemek, Bódán Zsolt: A bitangos legény és a bitang)
gazdaságantropológia (Kemény
Márton: Magángazdálkodás Cegléden az 1989-es rendszerváltás után)
demográfia (Gyuris Gábor:
Egy cenzus kálváriája)
életmódkutatás (Kemény Márton:
Magángazdálkodás Cegléden az 1989-es rendszerváltás után)
néprajz (Geszti Zsófia -
Pákay Viktória: A tiszabökényi egyházbetlehemek)
Készítette: Jankovich Krisztina
2009. január