Zsolt Péter: Médiaháromszög
Hozzászólás Csiszér Annamária ismertetőjéhez
Csiszér Annamária recenziója Zsolt 
  Péter könyvéről tárgyilagos és alapos. Végigveszi a mű logikai szerkezetét követve 
  az egyes fejezetek tartalmát, azt összefoglalja, a fontos részeket külön ki 
  is emeli (pl. a hírekkel és a professzionalizálódással kapcsolatos szempontokat), 
  ezzel feltárja annak belső szerkezetét és logikai felépítését. Megjegyzi, hogy 
  a mű tankönyvként született, de nem lehet pontosan eldönteni, kinek készült, 
  mert a szociológiai fogalmak aprólékosan vannak elmagyarázva, ugyanúgy, mint 
  a médiával kapcsolatos fogalmi rendszerek. Ez talán azzal van összefésben, hogy 
  a szerző maga szociológus és nem is tud vagy akar a médiára másként tekinteni, 
  ami sajátos "hangulatot" teremt a könyv olvasásakor. Érdemes megjegyezni, 
  hogy valóban komplex tartalmú írásról van szó, mert médiatörténeti kitekintés 
  éppúgy található benne, mint reklámpszichológiai. A médiatörténeti leírásnak 
  értékes része az 1990-es évek médiaháborújának elemzése, különös tekintettel 
  arra, hogy a tankönyv első kiadása 1995-ben jelent meg. A recenzió szerzőjével 
  mindenképpen egyet kell érteni azzal, hogy a mezőelmélet túlságosan hangsúlyos 
  a kötetben, ami gátja lehet egy médiaszakos hallgató befogadási folyamatának.
  A háttérdiszciplínáknál indokolt még megemlíteni az esztétikát és a közgazdaságtant 
  is.
  Csiszér Annamária jól ismerte fel a koncipiálásba bevont színtereket, a kapcsolatot 
  más elméleti konstrukciókkal. Tankönyv jellegéből fakadóan a kötet célja elsősorban 
  tanítás-tanulás (pedagógiai) jellegű, azonban a téma iránt szakavatottan érdeklődőknek 
  is ajánlható mint iskolarendszeren kívüli szakkönyv, így megjelenési színtere 
  akár a kötelező vagy ismeretterjesztő médiaoktatás is lehet, oktatói kézikönyv 
  gyanánt. 
  Néhány fontosabb bibliográfiai tétel
Gerbner, George: A média rejtett üzenete, Osiris MTA-ELTE Kommunikációelméleti Kutatócsoport, Budapest, 2000.
Gerbner, George: A kulturális mutatók, in: Kommunikáció I., szerk.: Horányi Özséb, KJK, Budapest, 1978, 267-280. o.
Társadalmi kommunikáció, szerk.: Béres István, Horányi Özséb, Osiris, budapest, 1999
Zsolt Péter: Tömegkommunikációs 
  elméletek. Politikai pszichológiai gyakorlatok, EU-Synergon, Vác, 2002.
  
 
  Készítette:  Szakács István, 
  2008. június