Wendy Gordon - Roy Langmanid: Kvalitatív piackutatás
HVG kiadó Rt., Bp., 1997

Hozzászólás Németh Viktor ismertetőjéhez


A szerző nem csupán kiválóan, hanem egyúttal olvasható formában foglalja össze Gordon és Langmaid kommunikáció-elméletileg releváns tartalmát. A mű strukturális felépítettségében az empíria felé hajlik és ennek megfelelően az alkalmazott társdiszciplínákat ahol szükségesnek látja erősen alárendeli az eredményesség oltárán.
Ezzel sikerült elérni, hogy egy logikusan felépített, szerkezetében és gondolatmenetében egyaránt könnyen értelmezhető a gyakorlat során rendkívüli hasznossággal forgatható kézikönyvet írt az alkotópáros.
Fontosnak tartanám megemlíteni, hogy Gordon könyvével ugyan nagymértékben a gyakorlatra helyezte a hangsúlyt mégis korszakalkotó a könyve - Stanley L. Payne "The Art of Asking Question" című könyve óta a kvalitatív módszertannal senki nem foglakozott ilyen tudatosan, más tudományágakat is bevonva a magyarázó részekbe.
Noha Viktor nem emeli ki külön a könyv multidiszciplináris fontosságát - számára hivatásából adódóan ez nyilvánvaló - mégis érdemes megjegyezni, hogy a társadalomtudományok jeles képviselői tudatosan használják, tanítják a könyvben fellelhető összefüggéseket példákat. Alapműnek számít a mai nemzetközi és magyar kvalitatív piackutatás valamennyi képviselőjének.

 

Készítette: Knapp Ádám,
2008
. június

 


[vissza a lap tetejére]