Wendy Gordon - Roy Langmanid: Kvalitatív piackutatás
HVG kiadó Rt., Bp.,
1997
Hozzászólás Németh Viktor ismertetőjéhez
A szerző nem csupán kiválóan, hanem egyúttal olvasható formában foglalja össze
Gordon és Langmaid kommunikáció-elméletileg releváns tartalmát. A mű strukturális
felépítettségében az empíria felé hajlik és ennek megfelelően az alkalmazott
társdiszciplínákat ahol szükségesnek látja erősen alárendeli az eredményesség
oltárán.
Ezzel sikerült elérni, hogy egy logikusan felépített, szerkezetében és gondolatmenetében
egyaránt könnyen értelmezhető a gyakorlat során rendkívüli hasznossággal forgatható
kézikönyvet írt az alkotópáros.
Fontosnak tartanám megemlíteni, hogy Gordon könyvével ugyan nagymértékben a
gyakorlatra helyezte a hangsúlyt mégis korszakalkotó a könyve - Stanley L. Payne
"The Art of Asking Question" című könyve óta a kvalitatív módszertannal
senki nem foglakozott ilyen tudatosan, más tudományágakat is bevonva a magyarázó
részekbe.
Noha Viktor nem emeli ki külön a könyv multidiszciplináris fontosságát - számára
hivatásából adódóan ez nyilvánvaló - mégis érdemes megjegyezni, hogy a társadalomtudományok
jeles képviselői tudatosan használják, tanítják a könyvben fellelhető összefüggéseket
példákat. Alapműnek számít a mai nemzetközi és magyar kvalitatív piackutatás
valamennyi képviselőjének.
Készítette: Knapp Ádám,
2008. június