Kis kiegészítés a Gergely Erszébet által készített

Tematizáció, napirendi hatás c. táblázathoz.


McCombs és Shaw elméletének kiszélesítése az alábbi témák köré csoportosult:

1. Kikre van a legnagyobb hatással a media témaválasztása? Azokra, akik igénylik a tájékoztatást (érdeklődési index). Ennek alapja az érdekeltség (személyes bevonódás) és a bizonytalanság (vegyes érzelmeket keltő hírek).

2. Milyen témák válnak közügyekké a média hatására? Pl. a hosszútávú szociális problémák: Etiópia éhezése. Vagy politikai kampányokban a jelöltek favorizálása. Más témák egyébként is beszédtémák, pl. helyi vonatkozású ügyek, benzináremelés, stb.

3. Körülhatárolás (ez szerepel a táblázatban).

4. A miről gondolkodás mellett a "hogyan gondolkodnk róla" is fontos. Koherens képet alkot-e a média által néhány összefüggő szempont alapján összeállított témafelvetés a nézők/hallgatók fejében?